تایل 60*60


انواع سقف کاذب مشبک 60*60



سقف های کاذب :

سقف های کاذب در دو نوع سقف های کاذب یکپارچه و سقف های کاذب مشبک تولید و ارائه می شود.

سقف های کاذب یکپارچه : سقف های کاذب سقف های سبکی هستند که به واسطه تولید صنعتی ؛ دارای مشخصات فنی استاندارد ( با مقاومت در برابر زلزله ) بوده و جایگزین بسیار مناسبی برای سقف های کاذب غیراستاندارد ساخته شده با رابیتس و گچ می باشند.این ساختار شامل زیرسازی فولادی سبک ( متصل به سقف اصلی ) بوده که صفحات روکش دار گچی به وسیله پیچ مخصوص بر روی آنها نصب می شوند. درزهای میان این صفحات به وسیله نوار و بتونه مخصوص درزگیری شده و بدین ترتیب سطحی یکپارچه و بدون درز حاصل می شود که دارای قابلیت رنگ آمیزی ( بلافاصله بعد از خشک شدن بتونه و اجرای ماستیک ) می باشد. فضای خالی پشت سقف کاذب ، امکان استفاده از انواع عایق حرارتی و صوتی را فراهم نموده و عبور و دسترسی به تاسیسات الکتریکی و مکانیکی را میسر می سازد.از دیگر مزیت های سیستم سقف های کاذب می توان به انعطاف معماری بالا ، ساخت سقف های معلق تزئینی ( دکوراتیو ) و عدم نیاز به پیش بینی آویز ( همانند سقف های کاذب با مصالح بنایی ) اشاره نمود

سقف های کاذب مشبک:

سقف های کاذب مشبک از شبکه سازه های سپری و تایل های گچی تشکیل می شوند. شبکه مذکور به وسیله آویزهای قابل تنظیم به سقف اصلی متصل گردیده و سپس تایل های 60*60 درون این شبکه قرار می گیرند. نصب سریع و آسان ، دسترسی آسان به فضای تاسیساتی پشت سقف کاذب و تعمیر و نگهداری آسان از جمله ویژگی های این ساختار می باشد. در این سیستم از انواع تایل های گچی ، تایل های آکوستیک و تایل های پی وی سی و .... می توان استفاده نمود.

تایل های گچی :

تایل های گچی و معدنی ، در سقف های کاذب مشبک به کار می روند.این سقف ها از شبکه سازه های سپری که به وسیله آویزهای قابل تنظیم ، به سقف اصلی متصل گردیده و تایل های سقفی که درون این شبکه قرار می گیرند ، تشکیل شده اند.تایل های سقفی در طرح های زیبا و متنوع و ابعاد مختلف به طراحان خصوصیات آکوستیکی ، مقاومت در برابر حریق و ایمنی در برابر زلزله را به همراه امکان دسترسی به فضای پشت سقف کاذب عرضه می نماید

تایل های هات استمپ :

تایل های هات استمپ در سقف های کاذب مشبک به کار می روند ، زیرساز این سقف ها با پروفیل های سپری انجام می گیرد که پس از زیرسازی و به وجود آوردن این شبکه تایل ها در درون شبکه ها قرار می گیرد. تایل های هات استمپ دارای طرح های مختلف و حالت شبرنگی است که برای فضاهای اداری و تجاری و ... به صورت کامل و یا ترکیبی با یک رنگ سفید به کار برده می شود.

سقف کاذب تایل های چاپی :

از تایل های چاپی به دلیل وجود طرح های مختلفی که روی آنها چاپ شده است بیشتر در فضای سقف کاذب به صورت دکوراتیو استفاده می کنند.طرح تایل های چاپی برای اجرای سقف کاذب مشبک بسیار متنوع بوده ، مانند تایل چاپی طرح آسمان که برای فضای سقف کاذب آشپزخانه نیز کاربرد دارد.

سقف کاذب تایل های آکوستیک :

تایل های آکوستیک دارای ضخامت های 8 میل ، 12 میل و 15 میل می باشد که برای سقف های کاذب فضاهای استودیو، فضاهای صدابرداری و فضاهای اتاق کنفرانس و ... کاربرد دارد. انواع تایل های آکوستیک از نظر لبه تایل به دو دسته بدون لبه و لبه دار تقسیم می شود. تایل بدون لبه آکوستیک در کنار هم به صورت مشبک در فضای سقف قرار می گیرد.تایل لبه دار آکوستیک از سطح سقف کاذب پایین تر است و لبه های تایل قابل رویت هستند.تایل های آکوستیک در طرح هایی با زمینه سفید و کرمی سوزنی ریز و درشت هستند که عبارتند از طرح های کرمی سوزنی ، کرمی ، سوزنی ، کراس تیشر.

سقف کاذب تایل های پی وی سی :

تایل های روکشدار پی وی سی مناسب برای سقف کاذب کلیه فضاهای داخلی ساختمان است.

از مهمترین ویژگی های تایل های پی وی سی عبارتند از:

مـقاومـت دائـمی در بـرابـر آب :

عـدم تغـییر ظـاهر و قـواره در مجـاورت بـا رطـوبت ، قـابلیـت شستشو و سـهولت تنـظیف ، از برتری های نـاب تایل های پی وی سی بـه شـمار مـی آید .

ساختار و ترکیب مناسب تایل های پی وی سی سقف کاذب :

ساختار مناسب و درصد ترکیب مواد اولیه مرغوب همراه با شیارهای درونی تایل ها از دلایل مقاومت بالای فیزیکی این سازه می باشد. این ساختار موزون سبب گردیده وزن تایل به صورت یکنواخت بر سطح مقطع تایل تقسیم شده و تایل دچار خمش و انحنا نگردد. همچنین به علت ضخامت مناسب لایه سطح ، شیارهای مابین تایل به هیچ عنوان قابل رویت نمی باشند.

سقف کاذب انـطباق کامـل بـا محـیط های بـهداشتی :

مـضاف بـر ایـنکه ایـن تـایـل ها دارای آمیزه هایی عاری از موادمضر بوده ، سطح صاف و صیقلی این تایل ها موجب جلوگیری از رشد و نمو انواع جلبک ،قارچ و میکروب روی آن می گردد . ( مطابق با استاندارد JIS Z 2801:2000 ژاپن و ISO 22196:2007 )

ضد حریق و غیر قابل اشتعال بودن تایل های پی وی سی مربوط به سقف کاذب :

این محصـول که تا دمای نزدیک به 80 Cg. در برابر گرما ایستایی و مقاومت دارد و در مجـاورت با آتـش نیز شـعله ور نـمی شود . (مطابق با استاندارد بین المللی GB 8624 B2 )

وزن متعادل تایل های پی وی سی سقف کاذب :

ازاین رو که وزن سبک برخی سقف های کاذب در هنگام تغییر فشار هوا و بروز چرخه های هوایی، موجب تزلزل جانمایی و جابجای تایل درون شبکه شده و وزن سنگین دیگر نمونه ها منجر به فرو ریختگی و انفصال سیستم شبکه کلیک می شود این فراورده نوین با وزن تقریبی3.6 کیلو گرم در هر متر مربع به طور کامل این کاستیها را بر طرف نموده است .

عایق صوتی و حرارتی سقف کاذب :

ساختار 2 لایه و مشبک بودن لایه میانی تایل مانع از اتلاف و هدر رفت انرژی شده و باعث می گردد این فرآورده در زمره عایق های بهینه حرارتی و صوتی محسوب گردد .

سقف کاذب دارای طـرح هـای منحصر به فرد و متـنوع :

گـونـاگـونی طــرح های شیک فرم طــراح را بـه فراخـور مــحیط و کاربـری ، در انتــخاب گـزینه هـای مـات و یـا درخشـنده و بـراق یـاری مـی نمـاید . روکش سیلور موجود در این محصولات که با متد پیشرفته HOT STAMP انجام می پذیرد باعث انعکاس و تلاءلو نور در فضا شده و نورافشانی دلپذیر محیط را سبب ساز می شود.

سقف کاذب ضد حشره و جوندگان موذی :

به دلیل ساختار و نوع مواد تشکیل دهنده ، حشرات و جوندگان موذی قادر به نفوذ و لانه سازی در این نوع تایل ها برای سقف ها نمی باشند.

جنبه اقـتصـادی سقف کاذب :

بـا توجه به تفاوت ملموس قیمت آن با نمونه های آلومینیومی و خصوصیات برتری که نسبت به نمونه های گچی دارد از لحاظ اقتصادی نیز نسبت بدین سقف ها کاملا توجیه پذیر است .

تایل60*60

تایل60*60

 


انواع تایل 60*60

سقف اجرا شده با تایل 60*60