معرفی سیستم ساخت و ساز خشک

کناف چیست : بهبود مستمر هدف دائمی شرکت کناف می باشد . این امر نیازمند یک سیستم مدیریت کیفیت و قدرتمند است که در آلمان سیستم کناف دارایی گواهی نامه مدیریت کیفیت است ISO نیز دارد. هدف سیستم کناف مدیریت کیفیت با عملکرد خوب و کیفیت بالا می باشد.
کناف نوعی از سیستم سازه های خشک (dry wall )می باشد ،شرکت کناف یکی از بزرگترین تولید کنندگان سیستم های ساخت و ساز خشک در جهان که شاخه تولیدی کناف در ایران است اولین و بزرگترین تولید کننده سیستم های ساخت و ساز خشک (dry wall )در ایران می باشد. روند تغییرو پیشرفت تکنولوژی های ساخت و سازدر دهه های اخیر باعث جایگزینی مصالح نوین با مصالح سنتی شده است.از جمله می توان به سیستم های ساخت و ساز خشک (dry wall) اشاره کرد که استفاده از آن ها در صنعت ساختمان سازی به صورت فراگیر در اروپا و در ایران رو به گسترش است و در حال حاضر صفحات روکش دار گچی، محصول پایه تکنولوژی سیستم ساخت و ساز خشک است که مصرف جهانی آن سالانه به بیش از 6 میلیارد مترمربع می رسد ، شاخص سرانه استفاده از این سیستم، یکی از معیارهای توسعه صنعت ساختمان به شمار می رود.
کناف چیست : کناف ودیوارهای جداکننده (تیغه) کناف: یک ساختار فلزی یکپارچه گالوانیزه که صفحات روکش دار گچی و سیمانی بر روی آنها پیچ می شوند درز بین صفحات با بتونه درزگیری پر و سطوح به وجود آمده آماده ای رنگ آمیزی می باشد. در ادامه مزایای استفاده از دیوارهای جداکننده داخلی کناف توضیح داد می شود:
کناف و اولین مزیت استفاده از سیستم کناف سبک سازی می باشد . این نوع مصالح در مقایسه با مصالح سنتی حدود ده تا پانزده برابر سبک تر است . در نتیجه با کاهش بار مرده ای ساختمان و عدم استفاده از اجزای غیر سازه ای سنگین تاثیر نیروی زلزله بر ساختمان کمترمی شود . در صورت تخریب ساختمان به علت سبکی سیستم کناف از خطر جانی برای ساکنان به مقدار قابل ملاحظه ای کاسته می شود . علاوه بر سبکی پانل های گچی کناف نحوه اتصال انعطاف پذیر پانل ها به پروفیل ها هم باعث کاهش نیروی زلزله می شود . بدین صورت که استاد ها در داخل رانرها جای بازی دارند و این دو بهم پیچ یا پرچ نمی شود و پانل ها ی گچی کناف به هر دوی این پروفیل ها پیچ خواهند شد . سبکی مصالح کناف باعث حمل آسان آن توسط کارگران شده که باعث افزایش سرعت کار می شود . در حمل و نقل در طی مسافتها طولانی به علت دارا بودن بسته بندی مناسب آسیبی به مصالح وارد نمی شود .کم حجم بودن مصالح کناف نسبت به مصالح سنتی باعث کاهش هزینه های حمل می شود.
کناف چیست : کناف و دیگر مزایای استفاده از سیستم کناف دسترس آسان به تاسیسات مکانیکی و الکتریکی می باشد. که در صورت ترکیدن لوله و… به راحتی می توان قسمت آسیب دیده را تشخیص داد و تعمیر کرد و در صورت آسیب دیدگی دیوارهای کناف در اثر ضربه های نامتعارف به راحتی فقط قسمت آسیب دیده تعویض و تعمیر می باشد که این دو مورد افزایش عمر مفید ساختمان را به همراه دارند (دیوارهای کناف دارای مقاومت بالایی هستند و مقابل ضرباتی نظیر ضربات بدن انسان هیچ آسیبی نمی بینند).در صورت نیاز به تغییر کاربری بنا با توجه به خصوصیات کناف به راحتی می توان این کار انجام داد. در بهسازی ساختمان های قدیمی نیز می توان از روش نوین کناف بهره گرفت .در مناطقی نیاز به ساخت و ساز سریع باشد مانند مناطق زلزله زده سیستم کناف داری اولویت می باشد.
کناف چیست : دیوارهای کناف بعد نصب قابلیت رنگ آمیزی دارند و در این مرحله احتیاجی به ملات گچ و خاک و گچ کشته نمی باشد که باعث صرفه جویی در مصرف مصالح و بالا رفتن سرعت کار می شود. برای دستیابی به سطحی کاملا یکنواخت محل درزها با کمک نوار درزگیر بتونه می شود،نقش نوار درزگیر مسطح کردن درز و جلوگیری از ایجاد ترک در دیوارهای کناف می باشد. سطح پیچ ها هم که کمی پایین تر از سطح پانل ها قرار می گیرد تا با بتونه پوشانده شود تا سطح صافی در محل پیچ ها داشته باشیم. بعد از اجرای دیوار های کناف یک لایه ماستیک روی آن اجرا می شود که باعث بوجو دآمدن سطحی یکنواخت برای رنگ آمیزی و کاهش جذب رنگ توسط پانل ها می شود، این امر باعث کاهش رنگ مصرفی مورد نیاز می شود.در نهایت با استفاده از دیوار کناف به راحتی سطحی کاملا صاف با دقت بالا و آماده برای رنگ آمیزی داریم.
کناف چیست : کناف و با استفاده از دیوارهای کناف مقاومت در برابر صوت را به حد مطلوب رساند و با استفاده از عایق های پشم سنگ و پلی استایرن می توان دیوارها در برابر حرارت به راحتی عایق کرد، عایق ها در بین دو لایه پانل گچی قرار می گیرند.
کناف و سیستم پانل های گچی کناف بدون سازه نیز به کاربرده می شود در این حالت به عنوان پوشش روی دیوارهای سنتی با چسب پرلفیکس نصب می شود.بدین ترتیب فضایی خالی در پشت آن برای عایق کاری و عبور تاسیسات ایجاد می شود.
کناف چیست : کناف و دیگر مزایای سیستم کناف اجرای فرم های دکوراتیو و منحنی و افزایش سطح زیر بنای ساختمان باتوجه به کاهش ضخامت دیوارهای کناف نسبت به مصالح سنتی می باشد.

توضیحاتی راجب کناف

افزودن مطلب .شرکت کناف توسط برادران کناف، کارل(Karl) و دکتر آلفونس(Dr.Alfons) در سال 1932 در آلمان بنیان گذاری شد.کار این شرکت از تولید و عمل آوری گچ در مناطق مجاور رودخانه های سار(Saar) و ماین(Main) در کشور آلمان آغاز گردید. با توسعه و تنوع بخشیدن به تولیدات خود، اکنون شرکت کناف با بیش از 150 کارخانه در 37 کشور جهان و 18000 نفر نیروی کاری، به صورت یک گروه عظیم صنعتی در سطح بین المللی فعالیت می نماید. کلیه این شرکت ها تحت مدیریت مستقیم شرکت کناف آلمان اداره شده و کلیه محصولات با رعایت اصول آیین نامه ای و استاندارد های بین المللی تولید و کنترل کیفیت می شوند.
شرکت کناف بعنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان مصالح ساختمانی در سطح جهان، مواد و مصالح زیر را تولید می کند:
1- سیستم های ساخت و ساز خشک(انواع پانل گچی و سیمانی و پروفیل ها و متعلقات مربوطه)
2- مقاطع و قطعات فولادی سبک نورد سرد، جهت استفاده در سیستم های ساخت و ساز خشک و سازه های فولادی پیش ساخته.
3- انواع گچ های ساختمانی دستی و ماشینی
4- انواع ماشین های گچ پاش
5- انواع مواد و مصالح ساختمانی که بر پایه سیمان ساخته می شوند مانند: چسب کاشی و سرامیک، ملات بندکشی، مواد کفسازی خودتراز، ملات های پوششی ویژه نمای خارجی ساختمان و ...
6- انواع رنگ ها و پوشش های معدنی، ویژه سطوح داخلی و نمای خارجی ساختمان
7- انواع عایق های حرارتی و صوتی
8- طراحی ماشین آلات تولیدکننده مصالح و سیستم های فوق الذکر
..